Veiligheidsmagazine voor SWARCO

Prove staat voor Proactief en veilig. Twee woorden die ook in de titel staan van een nieuw magazine dat medewerkers ervan bewust maakt hoe belangrijk het is veiligheidsregels na te leven. 

Klant

Swarco

Opgeleverd

Copywriting

Graphic design

Team

Content

Magazine-Swarco.png

Blad en campagne

Prove zo heet de campagne van SWARCO en zo luidt ook de titel van het veiligheidsmagazine dat ContentXperience maakt voor medewerkers van dit internationaal opererende bedrijf. Het doel van het blad is om veiligheidsregels bij medewerkers goed tussen de oren te krijgen, want een ongeval zit in een klein hoekje.

 

 

SWARCO

Eerst even over SWARCO: ook al zegt de naam je misschien niet direct iets, je komt de oplossingen van deze organisatie waarschijnlijk dagelijks tegen. Denk aan de displays met reizigersinformatie bij bushaltes, verkeersinformatie op elektronische borden boven de snelweg, of slimme verkeerslichten in de stad. Alles wat Swarco doet is erop gericht om verkeer te laten doorstromen, uitstoot te verminderen en jou een prettig reis te bezorgen.

 

Maar werken langs de weg kan gevaarlijk zijn (werken op kantoor ook trouwens). Dat weten de mensen die bij Swarco werken wel, maar het kan altijd zijn dat iemand even niet oplet of niet precies weet wat te doen in een bepaalde situatie. De Prove-campagne wil bereiken dat mensen proactiever en veiliger werken en dus veilig thuis komen.

Interactief

Voor het magazine hielden we een interview met een SWARCO-monteur die betrokken was bij een bedrijfsongeval. Ook redigeerden we aangeleverde teksten en namen we het design voor onze rekening. Het resultaat is een aantrekkelijk blad met herkenbare verhalen, die lekker weglezen en ondertussen toch een serieuze boodschap overbrengen. Het magazine is ook interactief: als je met je smartphone een QR-code scant, krijg je een video te zien met de uitkomsten van een themadag over veilig werken.

 

SWARCO kiest bewust voor print. Daar zijn een paar redenen voor: met papier val je op, je kunt het bewaren en doorgeven en je kunt het blad niet zomaar wegklikken. De inhoud is veel te belangrijk om zomaar uit je mailbox te laten verdwijnen.

 

CX Logo.png

Wil jij ook kwalitatieve content? En resultaat behalen uit jouw marketing?

Genoeg over ons. We zijn vooral heel benieuwd naar jou en naar jouw doelstellingen. Goed plan? 
Laten we kennismaken. Want het begint bij een goed eerste contact. Bel 026-7999-66 of mail naar info@contentxperience.nl