Huisstijlhandboek SolutionHouse

SolutionHouse is specialist in Dynamics 365 en had behoefte aan meer bekendheid. ContentXperience hielp bij de eerste stap: een nieuw huisstijlhandboek.

Klant

Productie

Huisstijl en brandbook

Team

Branding

Huisstijl-SH.jpg

Nieuwe marketingstrategie

SolutionHouse helpt allerlei organisaties met slimme IT-oplossingen. Het had behoefte aan meer bekendheid. Een nieuwe marketingstrategie past daarbij en die begint met een nieuw huisstijlhandboek. ContentXperience kreeg bij deze opdracht een paar steekwoorden mee: informeel, speels en toegankelijk.

Oranje als centrale kleur

ContentXperience koos oranje als centrale kleur voor de huisstijl, omdat dit ook de kleur is die het Deense moederbedrijf gebruikt. Zo ontstaat eenheid en houvast in de communicatie met de buitenwereld. In veel gevallen loopt de kleur over naar rood, geel en zelfs wit. Dit heet een ‘multicolor-gradient’. Voor het logo is ook een ontwerp in zwart wen wit gemaakt. De foto's in het handboek zijn kleur- en contrastrijk en laten veel lachende mensen zien. 

Consistente marketinguitingen

De huisstijl straalt plezier en ongedwongenheid uit. De uitstraling is catchy en tegelijkertijd professioneel en strak. Dit komt overeen met de uitstraling van het Deense SolutionHouse. Zo helpt het boek dus om consistente marketinguitingen te doen.

CX Logo.png

Wil jij ook kwalitatieve content? En resultaat behalen uit jouw marketing?

Genoeg over ons. We zijn vooral heel benieuwd naar jou en naar jouw doelstellingen. Goed plan? 
Laten we kennismaken. Want het begint bij een goed eerste contact. Bel 026-7999-66 of mail naar info@contentxperience.nl